Kommunikasjonskurs

Publisert

Bedriftshelsebloggen

Kommunikasjonskurs

VI har alle ulike personligheter og ulike erfaringer som gjør det både gøy og utfordrende å kommunisere med hverandre.

Hvis du jobber i team får du behov for kompetanse om samarbeid, kommunikasjon, motivasjon og konflikthåndtering.

På dette kurset lærer du mer om din egen kommunikasjonsstil og hvordan du utnytter og videreutvikler den. Du lærer også hvordan gi og ta imot tilbakemeldinger, skape tillit og hvordan få til det gode samarbeidet.

Kursholderne, Agnete og Camilla, gir deg en levende og spennende kursopplevelse der de deler sine eksempler og erfaringer fra roller som leder, konsulent og psykolog.

Du som deltaker blir involvert i diskusjoner og refleksjoner for økt bevissthet om egen rolle. Temaene tilpasses deltakernes egne utfordringer og behov. Det blir tatt utgangspunkt i reelle situasjoner for å bidra til at du kan knytte teoriene direkte opp til din egen arbeidshverdag.

Kurset passer for alle som samarbeide med noen på jobben, enten det er som leder eller kollega.

Velkommen til kurs i kommunikasjon!

På kurset lærer du om:

  • Hvordan du kan utvikle egne ferdigheter innen kommunikasjon
  • Hvordan få til godt samarbeid for effektive team
  • Hvordan opprettholde motivasjon og engasjement for seg selv og en gruppe
  • Finne alternative løsninger hvis konflikter oppstår
  • Hva som er din og andres kommunikasjonsstil, og hvordan dette kan utnyttes og videreutvikles?
  • Hvordan bygge opp respekt og tillit til hverandre?

Kursholdere: Psykolog Agnete Halrynjo og psykolog Camilla Henning
Kursdato: mandag 4.november, kl. 9 – 12

Pris: Kroner 3400,- per deltaker

Tidligere kursdeltager om kurset:

«Interessant og morsomt kurs. Tiden gikk altfor fort. Kunne gjerne hatt flere dager om dette temaet.»

Meld deg på herpost@vitamedica.no